دانلود رایگان

دانلود رایگان و با لینک مستقیم ،دانلود فیلم و سریال جدید

دانلود رایگان

دانلود رایگان و با لینک مستقیم ،دانلود فیلم و سریال جدید

دانلود رایگان و با لینک مستقیم ،دانلود فیلم و سریال جدید
دانلود رایگان همه ی سریال ها و فیلم ها به همراه دانلود آهنگ جدید و اخبار جدید

  • ۰
  • ۰

هجوم ملخ ها

هجوم ملخ ها

رمان، خوزستان و سیستان و بلوچستان شده اند و در سر راه خود هرگونه سرسبزی را که می بینند هجوم می برند، می خورند و پیشروی می کنند. این ملخ های 7 سانتیمتری روزانه تا چند برابر وزن خود غذا (علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف های هرز) می خورند. و خلاصه هرچه را که قابل خوردن باشد نابود می کنند. پس اگر هر چه زودتر جلوی آنها را نگیریم، طغیان این هجوم ملخ ها آفت می تواند خسارت های سنگینی را به اقتصاد کشاورزی استان های درگیر وارد کند. جالب است بدانید، این ملخ های صحرایی مهاجر حتی دارای پیشمرگ نیز هستند و این قابلیت را دارند که در مواقع عبور از دریا دسته ای. روی آب مانند میخ می نشینند. تا زمینه استراحت برای مابقی گله فراهم شود و این گونه است که توانسته اند از خلیج فارس عبور کنند. حساسیت موضوع و لزوم مقابله بموقع و صحیح هجوم ملخ ها با این آفت خطرناک که. می تواند نقش مستقیمی در حفظ سلامت و امنیت غذایی کشور داشته باشد موجب شده، تا مسئولان رده بالای سازمان حفظ نباتات کشور روز یکشنبه. این هفته راهی هرمزگان شوند و ضمن. بررسی وضعیت هجوم.

تراکم ملخ ها

دیجان، ماهشهر و بهبهان وجود دارد اما عملیات سمپاشی و مبارزه با این آفت با روش‌های مختلف در حال انجام است.
وی ادامه داد: تا کنون در سطح ۵۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، عملیات پایش ملخ ها انجام گرفته است که خوشبختانه به جز در ۳ شهرستان عنوان شده آلودگی به ملخ در دیگر مناطق استان تا کنون مشاهده نشده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: براساس آخرین گزارش فائو، کشور کویت در بحث حمله ملخ‌ها در وضعیت زرد. قرار دارد و با توجه به اینکه این کشور در همسایگی عراق و خوزستان قرار دارد، احتمال دارد تا وضعیت زرد شهرستان‌های. هجوم ملخ ها خرمشهر و آبادان را تحت پوشش قرار دهد.
قاسمی نژاد گفت: تمهیدات لازم ملخ ها اندیشیده شده تا در صورت ورود به وضعیت زرد حمله ملخ‌ها، نسبت به سمپاشی نقاط موردنظر اقدام شود.

لینک مرتبط

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی