دانلود رایگان

دانلود رایگان و با لینک مستقیم ،دانلود فیلم و سریال جدید

دانلود رایگان

دانلود رایگان و با لینک مستقیم ،دانلود فیلم و سریال جدید

دانلود رایگان و با لینک مستقیم ،دانلود فیلم و سریال جدید
دانلود رایگان همه ی سریال ها و فیلم ها به همراه دانلود آهنگ جدید و اخبار جدید

  • ۰
  • ۰

فال حافظ

فال حافظ

فال کلمه عربی است که به معنای پیشگویی ، بخت ،طالع و شگون است . بسیاری از افراد برای اطلاع از آینده خود فال می زنند و به آن اعتقاد دارند . ایرانیان نیز جزو این دسته از افراد هستند که به تفال اعتقاد دارند ، آن ها فال خوب زدن را «مروا» و فال. بد زدن را «مرغوا».معمولا فال گرفتن از دیوان حافظ در مناسبت های مختلف انجام. می شود و برای فال گرفتن فردی با سواد و مورد احترام انتخاب می گرد. که صدای رسا و خوبی نیز داشته باشد زیرا فال گرفتن از دیوان حافظ کار هر کسی نیست. و شرایط خاصی دارد . که از دو کلمه مرغ و آوا تشکیل گردیده است ،می گویند. در عربی به فال خوب زدن، «تفأل» و به فال بد زدن «طیره» می گویند. در گذشته ایرانیان با آواز و حرکت پرنده ها فال می زدند و دیدن هدهد. را خوب و عقاب را بد می دانسته اند.فال حافظ.فال.فال حافظ با معنی.فال حافظ روزانه.نیت کننده معمولاً در هنگام تفأل از دیوان حافظ. او را به عزیزترین کسانش یعنی به خداوند و معشوقه اش (شاخ نبات) قسم می دهد. این قسم معمولاً به این شکل فال حافظ ادا می شود: ای حافظ شیرازی! تو محرم هر رازی! تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم .می دهم که هر چه صلاح و مصلحت می بینی برایم آشکار و آرزوی مرا براورده سازی. ضمن اینکه شاید بهتر باشد برای شادی روح حافظ، صلوات یا فاتحه ای نثار نماییم!

طریقه گرفتن فال حافظ

مشهور است که امروز در خانهٔ هر ایرانی یک دیوان حافظ یافت می‌شود. ایرانیان طبق رسوم قدیمی خود در روزهای عید ملی یا مذهبی نظیر نوروز بر سر سفره هفت سین، و یا شب یلدا، با کتاب حافظ فال می‌گیرند. برای این کار، یک نفر از بزرگان خانواده یا کسی که بتواند شعر را به خوبی بخواند. یا کسی که دیگران معتقدند به اصطلاح خوب فال می‌گیرد ابتدا نیت می‌کند. یعنی در دل آرزویی می‌کند. سپس. طور تصادفی صفحه‌ای را از کتاب حافظ می‌گشاید.فال حافظ..فال حافظ.فال.فال حافظ با معنی.فال حافظ روزانه.

لینک مرتبط


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی